Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Informatiebijeenkomst

maandag 2 juni 2025

20:00 - 22:00
Locatie

Raad- en trouwzaal

Voorzitter
M. van den Hoogen
Toelichting

ingelaste  informatieavond

Agendapunten

  1. Naar aanleiding van de motie van D66 en CDA van 1 juli 2024 voert adviesbureau de Afvalspiegel een haalbaarheidsonderzoek uit, waarbij de toekomst van de afvalinzameling en -verwerking wordt onderzocht. Onderdeel hiervan is ook de papierinzameling, die momenteel nog met behulp van verenigingen gebeurt. Parallel aan het haalbaarheidsonderzoek door de Afvalspiegel, is er intern ook een onderzoek gedaan naar de papierinzameling (marktconsultatie, inwonersenquête en gesprek met de verenigingen). De resultaten uit beide onderzoeken zullen op deze infoavond gepresenteerd worden door de Afvalspiegel. De presentatie en gelegenheid om vragen te stellen zullen tot een eindadvies leiden wat betreft de toekomst van de afvalinzameling en -verwerking. Dit eindadvies zal in september in de vorm van een raadsvoorstel aan de raad voorgelegd worden.
  2. 1
    20.00 uur opening door voorzitter
  3. 2
    20.05 uur aftrap door wethouder Peperzak
  4. 3
    20.10 uur uitleg opzet door Ton Daamen en Britta Arts van De Afvalspiegel
  5. 4
    20.15 uur presentatie resultaten haalbaarheidsonderzoek afvalinzameling en -verwerking
  6. 5
    20.30 uur vragenronde
  7. 6

    - wat is het belangrijkste aspect van de afvalinzameling? lage kosten, hoog milieurendement of hoge service voor inwoners?
    - naar welk scenario gaat de voorkeur uit en waarom?
    - hoe wegen de aanwezigen de toetsingscriteria (prioriteitsstelling)?

  8. 7
    21.30 uur Pauze
  9. 8
    21.40 uur Presentatie inzameling papier
  10. 9
    21.50 uur Vragenronde
  11. 10

    welke voorkeuren zijn er voor de inzameling: aan huis, een container bij verenigingen of beide?

  12. 11
    22.45 uur Conclusies door wethouder Peperzak
  13. 12
    22.50 uur afsluiting door voorzitter